حفظ مشتری در شرایط فعلی بازار به اولویت اول کسب‌وکارها جهت حفظ و توسعه تبدیل شده است. با این حال، کسب‌وکارها در شرایط مختلف، استراتژی‌ها و ت‌های متنوعی را برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش طراحی و اجرا می‌کنند، اما گاهی اوقات این راهکارها و برنامه‌ها در هنگام اجرایی شدن، هدف‌های بلند‌مدت و کوتاه‌مدت کسب‌وکار‌ها را برآورده نمی‌کند و آنها شکست می‌خورند.

از سوی دیگر رفتار مشتریان  و مصرف‌کنندگان در شرایط فعلی بازار تغییر کرده است و آنها برای رفع نیازها و خواسته‌های خود گزینه‌های متفاوت و متنوعی را در اختیار دارند و دیگر مانند گذشته ممکن است به یک کسب‌وکار خاص وفادار نباشند.

با درک این رفتار مشتریان، کسب‌وکارها در شرایط فعلی بازار برای حفظ مشتریان فعلی، رضایت و خشنودی آنها و وفادارسازی هرچه بیشتر کار سختی را در پیش دارند. در ادامه به 3 راهکار مهم اشاره خواهیم کرد تا باعث می‌شود رضایت و خشنودی مشتریان افزایش پیدا کرده و کسب‌وکارها بتوانند بارها و بارها به مشتریان فعلی خود محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند.

1.مدیریت شادی مشتریان

یکی از مهمترین دلایلی که انسان‌ها با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند، دریافت حس خوب و شادی درونی است و ما با کسانی ارتباط‌مان را حفظ می‌کنیم که این حس خوب و شادی درونی را بیشتر به ما بدهند. حال در بازار، کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از این مفهوم و با برنامه‌ریزی منسجم و منظم، از طریق پرسنل و کارمندان و همچنین کانال‌های ارتباطی مشتریان فعلی خود را خوشحال‌تر کنند و با مجموعه اقداماتی که انجام می‌دهند، مشتری را ترغیب به دریافت بیشتر حس خوب و خوشحالی در ازای ارتباط با کسب‌وکارمان کنند.

کسب‌وکارها برای خوشحال کردن و حفظ مشتری روش‌های خلاقانه و زیادی را می‌توانند به کار بگیرند که از کاربردی‌ترین آنها می‌توان به ارائه هدایای غیرقابل پیش‌بینی به مشتری بعد از خرید و حتی قبل از خرید اشاره کرد. همچنین کسب‌وکارها می‌توانند با ارائه برنامه‌هایی در صدد سرگرمی مشتریان و ایجاد حس خوب برآیند. این برنامه‌های سرگرمی می‌تواند شامل یک گردهمایی شاد، بازی‌های متنوع و جذاب و مواردی اینچنینی باشد.

2.ارائه پیشنهادات جذاب فروش

یکی از مهمترین اقداماتی که کسب‌وکارها برای فروش بیشتر و حفظ مشتری فعلی می‌توانند انجام دهند ارائه پیشنهادات وسوسه‌کننده و جذاب به مشتری در زمان و مکان مناسب است. بدین منظور کسب‌وکارها باید با استفاده از باشگاه مشتریان و نرم‌افزارهای ارتباط با مشتری کلیه اطلاعات و سوابق خرید مشتری را ثبت کنند و با تحلیل اطلاعات برای ارائه پیشنهادات به مشتری، در زمان و مکان مناسب اقدام کنند.

همچنین کسب‌وکارها باید با آنالیز و تحلیل به موقع بازار، پیشنهاداتی را به مشتریان ارائه دهند که از هر لحاظ در مقایسه با رقبا متفاوت و متمایز باشد و مشتریان را تحریک به خرید کند. حال این پیشنهاد می‌تواند در نوع بسته‌بندی محصولات و خدمات، نحوه دسترسی مشتری به محصول یا خدمت یا نحوه خدمات فروش آن یا مواردی اینچنینی باشد.

3.ارائه تجربه فراموش‌نشدنی به مشتریان

مغز ما انسان‌ها همواره خاطرات خوب و بد را ثبت و ضبط می‌کند و در شرایط زمانی مختلف آن را به یاد می‌آورد و با توجه به آن قضاوت‌هایی را انجام می‌دهد. حال کسب‌وکارها می‌توانند با توجه به درک این مفهوم، محیط کسب‌وکار، محصولات و خدمات، پرسنل و کارمندان و کانال‌های ارتباطی خود را به نحوی آماده کنند که مشتری بی‌تاب ارتباط با کسب‌وکارمان باشد و تمایل به حفظ ارتباط با ما و خرید حداکثری از ما و حتی معرفی کسب‌وکارمان به دیگران برای خرید باشد.

به عبارت دیگر، تمام اقداماتی که ما انجام خواهیم داد باعث ایجاد تجربه‌ای خوشایند در مشتری می‌شود، حال این تجربه می‌تواند از طریق محیط کسب‌وکارمان، محصولات و خدمات و یا پرسنل و کارمندان به مشتریان متنقل شود و باعث ایجاد تجربه‌هایی فراموش‌نشدنی در آنها شود.

با توجه به مطالب گفته‌شده در این مقاله می‌توان این نتیجه را گرفت که برای حفظ مشتری فعلی می‌توان بر روی مدیریت شادی مشتریان، پیشنهادت جذاب به مشتری و ارائه تجربه فراموش‌نشدنی به مشتری به عنوان راهکارهای جذاب و کاربردی تمرکز و اشاره کرد.

 


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : مشتری ,مشتریان ,کسب‌وکارها ,ارائه ,فعلی ,شرایط ,شرایط فعلی ,کسب‌وکارها می‌توانند ,ارائه پیشنهادات ,فعلی بازار ,مکان مناسب ,ارائه تجربه فراموش‌نشدنی
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

میراکل‌وب دستورالعمل های زن حامله مشاور اجرایی و مجری در زمینه مارکتینگ آرکافیلم آموزه های حقوق بین الملل بشردوستانه سایت رسمی کاکتوس های زیبا فروش برنج عنبر بو در اصفهان